Monday, August 21, 2006

Вебсредства синхронной и асинхронной коммуникации

Средства синхронной коммуникации - средства общения, позволяющие общаться в режиме реального времени (чат, видео и аудио конференции).
Средства синхронной коммуникации, предоставляющие возможность для синхронного общения либо посредством чата, либо посредством голосовой связи:
http://messenger.yahoo.com/
http://skype.com/
Средства асинхронной коммуникации- средства общения, позволяющие обмениваться информацией с задержкой во времени (форумы, электронная и аудио почта, сайты, блоги, вики...).
Блог (Blog) - an online log or diary with each entry arranged in chronological order; it's also an open communication tool where people can post comments to entries.

http://blogger.com/
http://edublogs.com
http://worldpress.com
www.podomatic.com

Типы блогов:

The tutor blog :
http://www.englishcedblog.blogspot.com/ (by Jane Petring, Canada)
http://www.visitenglish.edublogs.org/ (by Juliana Gense)

The class blog:
http://afa1.blogspot.com/ (Portugal)
http://umei003rwg.blogspot.com/ (USA)

Аудиоблог/подкаст - это те же сетевые дневники только с аудиофайлами в формате MP3.

Типы подкастов:

Аутентичные подкасты:

http://www.podcastsinenglish.com/

Подкасты, созданные преподавателем:

http://englishcaster.com/idioms/

Студенческие подкасты:
http://erikacruvinel.podomatic.com/ (by Erika Cruvinel, Brazil)
http://dreamteam.podomatic.com/ (by Cristina Costa, Portugal)
http://sambaefl.podomatic.com/ (by Carla Arena, Brasil)

Вики (Wiki) - is a piece of server software that allows users to freely create and edit Web page content using any Web browser. Wiki supports hyperlinks and has a simple text syntax for creating new pages and crosslinks between internal pages on the fly. Allowing everyday users to create and edit any page in a Web site is exciting in that it encourages democratic use of the Web and promotes content composition by nontechnical users. www.pbwiki.com

http://class11a.wikispaces.com/
http://theoryofeducation.pbwiki.com/ (Gladys Baya)

No comments: